søndag 8. april 2012

På Vg.no kunne en i går lese:

"Imponer frokostgjestene dine med dette spesialegget". VG hadde lagt ut en link til Ingvilds matblogg, en blogg der en kunne finne oppskrift på muffin-egg i bacon. "Hm", tenkte jeg, "dette må prøves". Så tenkt så gjort!

Jeg rakk bare å ta ett eneste bilder da jeg laget egg og bacon på denne måten nå i kveld. Jeg ventet gjester og måtte derfor forte meg. (Flere bilder finner du på Ingvilds matblogg, se link over.)


Her er et muffinsbrett kledd med baconskiver. Jeg kakket ett egg oppi hver "baconform". Ovnen ble forvarmet til 200 grader celsius og egg og bacon ble stekt på nederste rille i 20 minutter.

Dette er en lekker måte å servere egg og bacon på. Det syntes hvertfall damene som var på kveldsmat hos meg i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar