søndag 7. august 2011

To uker av ferien er unnagjort....

.... men jeg har nesten to uker fri igjen :)

Første uken av ferien tok jeg turen til Mehamn. Det var over to år siden jeg var der sist, så det var på tide, synest jeg.

På mange fine hoteller ligger det ofte en sjokolade på hodeputen. Jeg fikk meg en god latter første kvelden da jeg skulle legge meg :) 


Nå overnattet ikke jeg på hotell i Mehamn, men hos to venner, men jeg fikk likevel sjokolade, ikke på hodeputen, men under sengeteppet, under dynen og under puten......


Heretter vil jeg bli kalla "Prinsessen på Dumlen". Jeg tror det var brukt en hel pose Dumlekarameller og en hel pose Mariannedrops til å forberede sengen min :)


I anlednings " MS Nord Norge" sin ankomst til kai i Mehamn under "Hurtigruten minutt for minutt" ble det hengt opp et nytt skilt på hurtigrutekaien. På skiltet står det: "Mehamn. The world's northernmost Hurtigrupte port."


Da jeg skulle hjem ble jeg kjørt til Lakselv. Jeg skulle fly derfra. På vei dit kjørte vi forbi flere flokker med reinsdyr. Disse var de eneste dyrene jeg fikk tatt bilde av da de andre ble skremt og sprang avgårde

Den andre uken av ferien var jeg på Haraldvigen utenfor Kristiansand. Før avreise møttes vi som skulle være med som frivillige i Stavanger lørdag ettermiddag - midt i "Tall ships races". Hele Vågen var fylt med flotte skip.


"Statsraad Lehmkul" var ett av skipene som lå til kai.


"Statsråden" var såpass majestetisk at det var vanskelig å få hele skipet med på bildet.


Fin, fin stemning og fult av folk!


Jeg tok meg tid til å gå bort til Domkirken i Stavanger der det var lagt ned blomster og hilsninger etter tragedien i Oslo og Utøya. Et mektig og rørende syn....


Søndagen kom og det var på tide med avreise til Haraldvigen. Rogaland Røde Kors arrangerete "Ferie for alle" - et ferietilbud for familier som ikke har økonomisk mulighet til å dra på ferie. Jeg var med som frivillig leder.


Torsdagen dro vi til Dyreparken. Dyreparken er alltid gøy for små og store! Jeg tok turen til "Kardemommeby". Der benyttet jeg anledningen til å sende postkort til barnehagen jeg jobber i.


Jeg synes det er stilig at "Kardemommeby" har fått seg eget postnummer og poststempel :)

For et flott sted Haraldvigen er! Utrolige aktivitetsledere, kjekke aktiviteter, god mat, bare for å nevne noe. Jeg håper å få delta som frivillig leder neste år også. Uken gav meg utrolig mye!

PS! Om noen er interessert, så laget Stavanger Aftenblad en artikkel om "Ferie for alle" mens vi var på Haraldvigen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar