mandag 28. februar 2011

Make a boob du også!

Ja, du er herved utfordret!

Jeg kom over en artikkel i det siste Quiltemagasinet. Artikkelen handlet om prosjektet "Make a boob" et prosjekt som er satt i gang av en dame i Stavanger. Prosjektet setter fokus på brystkreft og gir anledning for rammede og pårørende til å delta på workshops som en slags "hobbyterapi". Deltakerne vil få anledning til å pynte hvert sitt symbolske bryst. Jeg ble nyskjerring i prosjektet og bestemte meg for å besøke prosjektets blogg.

Dette ville jeg være med på! Cafe la Søm skulle ha syhelg, så jeg pakket med meg stoffer, vatt, sort tråd og en CD til mal. Det er hva som trengs for å bidra. Jeg ble inspirert av en dame som hadde bidratt med 15 stk. Mitt mål for helgen var å sy 20 stk. Da fredagen var over hadde jeg sydd 23 stk og jeg stoppet ikke der! Jeg fortsatte lørdagen og 23 ble til 30 Hm... hvor skulle det hele ende???


Hvor mange tror du ligger i haugen overfor?

Nå ligger boobs'ene her, ferdig pakket og klar til å sendes med posten.


Ha en fortsatt fin VM-dag. Blir det gull på damenes 10 kilometer klassisk i dag, mon tro?

PS! Jeg fikk sydd hele 50 boobs i helgen. Er stolt over antallet :)

1 kommentar:

  1. Hei Solfrid!
    Jeg har mottatt boobene dine. Fantastisk, fantastisk, fantastisk! Jeg smilte veldig lenge etter jeg haddde åpnet pakken, og nå ligger de klare til fotografering.
    Tusen takk skal du ha; de kommer godt med!!
    Nina Lise

    SvarSlett