onsdag 20. juli 2011

Planen er å delta på......

...... årets julemesse, men da bør en jo også ha noe å selge. Ingen vits i å melde seg på hvis ikke, vel?? Julemessen pleier å være i slutten av november / begynnelsen av desember. Altså om ca 4 mnd...... HJELP!

I går og i dag har jeg funnet veien til syrommet. Jeg ville begynne i det små og satte i gang et relativt enkelt prosjekt. Skal sy vinhøner også, men har ikke "vinhøneformen" inne om dagene.


 Etter en dag sammen med symaskinen så var hjertebildet ferdig quiltet.


Lettest å se quiltingen fra baksiden, faktisk.


Jeg "durer" i vei med quiltefoten på og er ganske tung på gassfoten.
Da er quiltehansker et godt hjelpemiddel.


Da jeg skulle sy rundt for å feste forsvinningsplasten kjente jeg litt motstand,
men tenkte ikke videre over det..... Da jeg snudde arbeidet skjønte jeg hvorfor.
Jeg hadde sydd over hodet på knappenålen.
At det går an!


Hjertet er ferdig sydd og forsvinningsplasten er skylt bort.
Bildet er dampet og klart til å monteres rundt lerretet.


Ferdig!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar