søndag 12. desember 2010

I dag er det.....

...... 12 dager igjen til julaften. Jeg strikker på to prosjekter om dagene. Det ene prosjektet går bra, mens det andre prosjektet fikk en liten knekk i går.

Jeg begynner med det prosjektet som går bra :) En kollega av meg har for lenge siden spurt om jeg kan strikke to nisseluer til barnebarna hennes. Da jeg et annet år strikket nisselue til guttebarnebara hennes, kunne jeg jo ikke si nei når det var jentene sin tur.


Luen har fått et slør over seg på bildet. Jeg vet ikke hva som har skjedd. Luen blir mer julerød enn bildet tilsier.

Luene strikkes i "Sisu" og oppskriften fant jeg i boken til Gro Sandvik "Strikk tilbehør fra topp til tå". Boken er fra slutten av 90-tallet, det ser en lett på fargekombinasjoner. Men, når en strikker i kun rødt så blir luen fin.

Så til prosjektet som fikk seg en knekk i går :( Jeg har sagt ja til å strikke to par tovede votter til jul. Når jeg strikker herrestørrelsen trenger jeg 2,5 nøster garn. Da dette paret skulle strikkes en størrelse mindre gamblet jeg på at jeg bare trengte 2 nøster. Der tok jeg feil....


Jeg fikk ikke nok til tommel...... Knekken fikk jeg da jeg gikk på garnbutikken. Det var utsolgt for sort fritidsgarn :( Så da endte jeg opp med å kjøpe tre nøster mørk grå i stedet og må begynne helt på nytt......
Så da er det bare å fyre i ovenen, sette seg til rette i sofakroken og bruke strikkepinnene flittig skal en klare å bli ferdig.


Ha en fin 3. søndag i advent!

1 kommentar:

  1. Så dumt å gå tom for garn til siste tommelen da. Men nå har du i alle fall er kjapt prosjekt neste gang de får inn sort garn. Det er alltid noen som trenger votter. Grått blir nok bra det også, men det er litt surt å måtte strikke et helt nytt par nå i disse travle tidene. Jaja, sånn blir det noen ganger.

    Ha en fortsatt god søndagskveld!

    SvarSlett