mandag 21. desember 2015

Den 17. desember.....

....fylte jeg året og i den anledning ville jeg ta med noe å "snæks" til kollegaene mine på jobb. Jeg er ingen kakebaker, så hva har en med seg som et alternativ til kake? Fruktsalat? Is med tilbehør? Nei, eg valgte å lage Ritzsnacks med smilsjokolade i midten.


Nysgjerrig på hvordan de lages? Gjør slik som dette:
Varm opp stekeovnen til 175 grader. Legg Ritzkjeks tett i tett på en bakeplate kledd med bakepapir, gjerne med kjeksens salte side ned på papiret. Plasser deretter en bit smil midt på hver kjeks. Sett brettet midt i ovnen i ca 3 minutter. Sjokoladen skal ikke "kollapse " bare bli myk. Ta stekebrettet ut av ovnen og plasser en ny kjeks oppå sjokoladen og press sjokoladen flat. Du har nå en "sandwich" av Ritzkjeks. Avkjøles og nytes :) Om du skulle være så heldig å ha noen til overs så kan sandwichene oppbevares i en tett boks.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar