lørdag 15. desember 2012

Dobbel porsjon med........

......peanøttkaker er blitt laget i kveld. Heldigvis, så oppdaget jeg før steking at jeg hadde tatt for store mengder med røre på stekebrettet FØR jeg satte kakene i ovnen til steking. Røren legges nemlig på stekebrett med t-skei og ikke spiseskei som jeg først brukte.


Hvis du gikk lyst til å bake peanøttkaker, så kommer oppskriften her:
250 g sukker
200 g smør
200 g mjøl
2 egg
2 ts bakepulver (toppa)
350 g peanøtter

Rør smør og sukker hvitt. Tilsett mjøl. Ha i ett og ett egg. Tilsett bakepulver. Rør inn peanøttene. Legges på stekebrett med t-skei. Stekes midt i ovnen ved 180 grader i 10-12 minutt.


Kakene avkjøles på rist og legges i en tett boks. Jeg har brukt Norgesglass :)

1 kommentar:

  1. Desse har eg og fått oppskrifta på og lagd tidligare! Kjempegode. Så har eg sansen for å ha sånne "småkaker" på glass. Då ser ein fristelsane stå der å smile:)

    SvarSlett