tirsdag 13. mars 2012

Helgen 10. og 11. mars.....

..... oppholdt jeg meg på Karmøy da Rogaland Husflidslag avholdt årsmøte. Det jeg synes er kjekkest med årsmøte helgen er at en har mulighet til å melde seg på ulike kurser. Kurser som gir deg en liten smakebit av ulike områder. I år kunne vi velge mellom broderi fra hele verden, nunofilting, hakking, trykk på skinn eller ung husflid. Jeg fikk en innføring i hakking og kursleder var Cathrine Glette.


Jeg fikk tid til å lage to prøvelapper. Vi lærte å hakke frem og tilbake samt rundhakking. Jeg synes rundhakking var det kjekkeste og jeg har allerede planer om å hakke meg en lue :)


Jeg ble så bitt av hakkebasillen at jeg bestilte meg et pinnesett med en gang jeg kom inn dørene hjemme søndags kveld. Pinnene ble sendt med posten i går og allerede i dag var de i min postkasse! Posten Norge er heldigvis rask av og til.......


Pinnesettet består av tre bambuspinner med krok i begge ender. Dobbelkrok er nødvendig dersom en ønsker å rundhakke.


Størrelsen på pinnene i settet er 4, 6 og 9 mm.

Nå gjelder det å gå igjennom garnlageret og se om en finner et garn som kan egne seg til å hakke lue av......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar