lørdag 18. februar 2012

På Facebook.....

..... er det opprettet et arrangement som heter "Spar 50-øringer til Kreftforeningen - 50-øren pensjoneres". På arrangementet sin side står det blant annet:

"Det finnes 179 millioner kroner i 50-øringer rundt om i landet. 1. mai pensjonerer Norges Bank den lille mynten som stort sett havner i skuffer og skap, og den vil ikke lenger være et gyldig betalingsmiddel. 179 millioner. Tenk om bare en brøkdel av dette kunne komme kreftforskningen til gode?

Hvis hver nordmann leverer inn bare 3 små 50-øringer blir det faktisk hele 7,5 millioner til Kreftforeningens arbeid.

Rydd skuffene hjemme for 50-øringer, samle dem opp og fra 1.mai kan du gå i DNB, Sparebank 1 og Sparebanken Pluss sine filialer og levere inn 50-øringene dine til kreftsaken."
 
 
Her er min samling så langt. Jeg har tømt myntsparebøssen min for 50-øringer. Håper å få samlet noen flere innen 1. mai.

Jeg oppfordrer herved alle mine følgere og lesere av bloggen til å delta!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar