tirsdag 14. juni 2011

Det hele startet med....

..... en kommentar i klubben. "Det hadde vært så kjekt å gå på cupcakeskurs!" "Ja", tenkte jeg, "Det hadde det faktisk!"

Jeg tenkte ikke mer over det før jeg kom over denne oppskriftsboken på bokhandleren.
"Cupcakes - lekende lett" av Paul Løwe.


Oppskriftsboken fikk bli med meg hjem. Og jeg skal prøve ut oppskriftene, ja, det skal jeg! En får skikkelig vann i munnen bare en leser overskriften på oppskriften. Hva med bringebærcupcakes med hvit sjololade, havrecupcake med rosiner, karamellcupcakes med sjokolade og madonsalt, kokosmakron- og sjokoladecupcake bare for å friste med noen få av oppskriftene......

Jeg har, heldigvis (!), kommet frem til at jeg ikke kan prøve ut alle cupcakesene og spise dem opp alene. Her må det deles!

I "himmelspretthelgen" var jeg på personaltur til Aberdeen. Jeg hadde lest Paul Løwe sin innledning til kokeboken der han skrev at han ofte kjøpte med seg muffinsformer når han var ute å reiste. De er små, lette og tar ikke mye plass i kofferten. Så jeg var på muffinsformjakt i Aberdeen :) Og jeg fant! En hobbybutikk på kjøpesenteret Union Square. Oj, oj, oj!!! Det ble rett og slett for mye på en gang i den butikken, jeg druknet rett og slett! Jeg måtte tilbake dagen etter for å se om jeg hadde gått glipp av noe i cupcake avdelingen.

Jeg endte opp med å handle ikke bare muffinsformer, men litt annet stæsj også, bare se :)

Sprøytepose med dekortupper må en ha når en skal dekorere cupcakene.


 
Pynten skal gi melisglasuren, smørkremen eller ostekremen den siste touch'en.




Ekstra smak og farge må til.




Kjenner jeg meg selv rett, så kommer jeg til å være gnien med bruken av disse muffinsformene.... Heldigvis ser det ut som om jeg får muligheten til å reise tilbake til Aberdeen i begynnelsen av neste år :)

Ønsker dere alle en fin dag videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar