søndag 2. januar 2011

På facebook......

...... det er der det skjer!

Jeg er medlem av en gruppe som heter "Strikkemafiaen". Hver måned arrangeres månedens tema og for januar er temaet "Nytt år og nye muligheter". Utfordringen er å strikke noe en ikke har strikket før. Det kan være en teknikk, enn annen type sokker enn en "alltid" striker osv. Jeg meldte meg på og fant ut at det var en glimrende anledning til å strikke "Islandsk soloppgangsjal". Jeg har funnet oppskriften på hjemmesiden til Pickles. Mye flott å finne der!


Jeg er allerede godt i gang med sjalet. Jeg har valgt et annet garn enn det står i oppskriften. Jeg har valgt "Freestyle" fra Dalegarn.


Jeg tok et nærbilde for å vise hvordan mønsteret blir. Jeg gleder meg til det er ferdig!

1 kommentar:

  1. hei på deg..
    Jeg har ikke sett noe standar mål på disse Mug ruggene... mine er 9 inch lang og 6inch høy.
    noen er blitt litt mindre og noen større,,,
    Det er flere som ønaker seg slik av meg... så er det en fin måte og bli kvitt restene på...
    ha en fin helg...

    SvarSlett