søndag 21. november 2010

Hals/skjerf.....

....... er hot for tiden. Jeg kunne sikkert funnet en hals/skjer på LINDEX til 79,90,- men valgte å strikke en selv. På onsdag ble den ferdig og siden har den "bodd" rundt halsen min når det har vært mulig. Å ta bilde av seg selv er ikke det letteste man gjør, men fikk det til til slutt :)


Halsen er strikket i Drops sitt "Kid-Silk", deilig og mykt! Oppskriften fant jeg i et av Drops sine mange oppskriftshefter. Jeg triplet antall masker for jeg ønsket å kunne ha skjerfet to ganger rundt halsen. I oppskriften skal en strikke kast og en maske rett sammen, men siden jeg tydeligvis tok kastet rundt pinnen motsatt vei av det som var ment i oppskriften, var det lettest for meg å strikke kastet og masken vridd rett sammen. Mønsteret ble da annerledes, men til det bedre, synes jeg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar