søndag 7. februar 2010

Sånn kan det gå.....

..... når en ikke husker fra forrige gang en strikket votter fra samme mønster.
I følge oppskriften trenger en to nøster fritidsgarn for å strikke dette paret med votter. Som bildet viser: To nøster er ikke nok til disse vottene som skal toves. Ja, ja, tenkte jeg. Jeg får notere partinummer og fargenummer og ta meg en tur ned på garnbutikken. Typisk min flaks!Butikken var tom for den fargen jeg trengte og nå må jeg vente til nytt parti kommer i butikken. I tilfelle det vil bli en fargeforskjell når jeg begynner på det nye garnet, så valgte jeg å strikke begge vottene fra start av. Dermed er det tommel og øverste del av votten som eventuelt blir rammet av en annen nyanse i fargen på det nye garnet. 

Heldigvis er jeg ikke arbeidsledig selv om jeg ikke får tak i garn enda. Jeg har enda to par votter av samme type igjen å strikke. Å jada, jeg har husket å kjøpe tre nøster garn til begge disse parene:) 

Ha en fortastt fin helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar