lørdag 14. februar 2009

Alle hjertes dag

I dag, 14. februar, er alle hjertes dag.


Jeg hadde planer om å overraske noen med en av disse nøkkelringene, men jeg kom meg aldri ned på postkontoret for å sende dem. (Desverre kan jeg ikke skylde på Postens åpningstider, da vi fikk Post i Butikk rett før jul. Posten har nå åpen til 20.00.)
Men, skal nok få gitt de bort likevel!
Forrige søndag var det, som sikkert alle vet, morsdag. Min mor fikk en bukett tulipaner og ett par grytekluter av meg. Moren min er veldig glad i limegrønt. Det var derfor ikke vanskelig å plukke ut to farger til kontrastgrytekluter. Koksgrå siden kjøkkenbenken er mørk + limegrøn. Resultatet vises under.
Forrige helg hadde en venninne og jeg syhelg. Vi sydde både lørdag og søndag. Selv om jeg har fler vinhøner på bestilling valgte jeg å sy noe helt annet den helgen. I tillegg til valentines-nøkkelringene fikk jeg også sydd litt påskepynt.
Ved å sy disse påskekyllingene fikk jeg brukt en del av de gule restestoffene mine.



Jeg var fortsatt litt "påskete" etter at jeg laget de fire kyllingene. Derfor sydde jeg disse eggevarmerene:Nå er det på tide å strikke litt.
Ha en flott kveld, alle sammen!
PS! Vet du at det i tillegg til å være alle hjerters dag også er den internasjonale tannbørste bytte dagen i dag? Ikke det, nei..... Jeg tuller ikke, altså!

1 kommentar:

  1. Fine hjerter, og så mye annet flott du lager!

    Jeg kjøpte faktisk ny tannbørste i går jeg, uten å vite om at jeg var i godt selskap. :o)

    Ha en god søndag!

    SvarSlett