mandag 13. april 2009

Påsken 2009

Påsken er over for denne gang. Jeg må innrømme at det skal bli godt å komme inn i den normale hverdagen igjen.
Selv om jeg bor alene er det koselig å pynte til påske. Jeg hentet inn kvister på palmesøndag og pyntet med egg og kyllinger på. Det skal ikke så mye til før det blir dekorativt. Hønen på bildet under er en nyanskaffelse for påsken i år.
Mandag i påskeuken fikk jeg avapasere siste del av dagen på jobb, så da gikk jeg hjem og gjorde ferdig en høneduk jeg var begynt på for år siden. Jeg trodde jeg hadde gitt opp duken fordi stoffet krøllet seg ved aplikasjon, men duken så fin ut den, så den fortjente å bli ferdig. Duken er en løper med samme høne i begge ender.
Moren min samler på høner og eggeglass så hun fikk løperen av meg. Hun får selv velge om det er en hverdagsløper eller en påskeløper. Det er inen typiske påskefarger på den, så den kan likegodt ligge fremme hver dag.
Vi er åtte venniner som går i klubb i lag. I siste klubb før påske hadde hver og en av oss med seg et påskeegg med godt innhold. Jeg kunne desverre ikke møte i klubben, men jeg passet på å levere fra meg et egg selv om jeg ikke kunne møte opp.
Dette egget fikk jeg i retur, dog med litt mer innhold enn på bildet.......
Skjærtorsdag tok jeg skiene fatt og besøkte foreldrene mine på hytta. Skiene var nye denne påsken og funka kjenpebra! I mange år er det blitt arrangert påskerenn i dalen der foreldrene mine har hytte.
I år ble skirennet arrangert langfredag. Desverre syntes "rennkomiteen" noen år tilbake at en var for gammel til å delta når en nærmet seg 30, men jeg hadde gjerne gått om jeg hadde fått lov!
For meg er det ingen påske uten påskekrim. Årets krim er skrevet av Kamilla Läckberg. "Isprinsessen" er allerede ferdiglest og "Havfruen" er godt påbegynt.
Kamilla Läckberg sine bøker er absolutt å anbefale!

Dette var litt av det jeg har opplevd i påsken. Nå kjenner jeg at å lese videre i "Havfruen" frister!
Ha en fortsatt fin 2. påskedag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar