søndag 20. januar 2013

Jeg har et nytt strikkeprosjekt på gang........

......nemlig en frangiflutti. Frangi hæ for no', tenker du kanskje for det tenkte jeg første gang jeg hørte om dette skjerfet.


Bildet ble tatt i gå kveld ikke lenge før jeg la strikketøyet bort for dagen. I dag har jeg strikket mer, kanskje det kommer et oppdatert bilde senere i kveld.

Det finnes mange oppskrifter på det o store internettet, de fleste på et utenlandsk språk. Men, om en leter godt så finnes det oppskrift på norsk også. Jeg kan dessverre ikke fortelle hvor oppskrift ligger da det er en hobbyvenninne som har hatt jobben med å søke etter norsk oppskrift.

Jeg strikker min frangiflutti i Drops sitt garn "delight". Jeg har kjøpt meg to nøster, totalt 100 g, men må kanskje kjøpe ett nøste, tiden vil vise......

Ha en fortsatt fin, fin søndag!

3 kommentarer:

  1. Spennende! Har aldri hørt om det! Her må jeg visst få med meg fortsettelsen!

    SvarSlett
  2. Flotte farger, og tøff virkning med strikkemåten.

    SvarSlett
  3. Tar sjalet med i helgen, det må vises frem :)

    SvarSlett