torsdag 24. mars 2011

Se hva jeg har lært å lage!

Helgen 12. - 13. mars arrangerte Rogaland Husflidslag årsmøte i Stavanger. Som deltaker på årsmøtet kunne en melde seg på ett av følgende kurs: lærarbeid, ulike strikketeknikker eller kurset som jeg valgte, tauarbeid.

I skrivende stund husker jeg ikke hva denne knuten heter, men jeg fikk den til! Skal innrømme at jeg måtte prøve en del ganger for i det hele tatt å få den til....


Jeg lærte også hvordan en skulle flette denne lille matten. Noen såg potensiale i denne lille "krabaten" til å lage dørmatter i litt større format og selvsagt med tykkere tauverk. Bare for å få det på det rene her og nå: Jeg tar IKKE i mot bestilling på dørmatter for å si det sånn :) Det du ser på bildet under tok meg ganske mange timer å lage. Ikke tale om at jeg så mye som skal prøve å lage noe i større format!


Ser at bildet er tatt mens "fletten" enda er litt "slapp i fisken". Den ble bedre til slutt etter MYE stramming......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar